Zaměření postav


Pravidla letošního larpu zkouší v mnoha ohledech něco nového. Pravidlový tým si předsevzal vytvořit relativně krátká, elegantní pravidla, zaměřená na několik klíčových prvků. 

Tou klíčovou inovací o kterou se s vámi chceme dnes podělit je, že pro potřeby hry na motivy sci-fi rpg střílečky, budeme mít pravidla, která budou až na vzácné výjimky čistě střelecká

To samozřejmě neznamená, že je nerfka povinná. Pravidla počítají s možností zapojit se (i bojově) zcela bez nerfky. Navíc nabídneme možnost si základní pistoli na šipky vyrobit na kempech, tak jak tomu bývalo s meči.

Top 10 'Mass Effect' Squad Members

Hráčské postavy budou vždy spadat do jednoho ze šesti zaměření, kterými jsme se inspirovali v předloze. Ve hrách, stejně jako v larpu jsou tři základní domény (boj, biotika a tech), ze kterých vychází celkem šest hratelných zaměření, viz obrázek.

Každý hráč si tak vybere jedno z těchto zaměření, které bude především určovat, k jakému počtu schopností z jakých domén bude mít přístup.

Než si ale představíme jednotlivá zaměření, je potřeba zmínit, že jejich názvy jsou spíše popisy a uvnitř herního světa se nejedná o ustanovená oslovení. Tedy to, že hry (a tedy i naše pravidla) nazývají např sentinely tímto názvem, postavy uvnitř světa je pod tímto názvem neznají a mají pro takové lidi mnoho jiných titulů, hodností a jmen.

Soldier (voják, střelec)

Experti na střelné zbraně, způsoby jejich používání a taktiky. Ať už se jedná o armádní kulometčíky, vymahače nějakého gangu na Omeze, nebo nájemné lovce odměn, střelci své problémy řeší přímo, efektivně a palebnou převahou.

Střelci budou zaměření na nerfky (šipkové zbraně). Mnoho jejich schopností jim umožní je využívat lépe a efektivněji než jiná zaměření, případně používat skrze střelbu schopnosti. Jejich čistě bojové zaměření jim umožní předčít všechna ostatní zaměření v téhle doméně.

Ať už chcete zasypávat nepřátelé smrští molitanu, hrát precizního odstřelovače nebo cokoliv mezi tím, dokud je hlavním lákadlem maximální zábava s nerfkou, pak je střelec zaměření pro vás.

Adept

U většiny pokročilých ras galaxie se objevily biotické schopnosti – umění ovlivňovat hmotu, podobně jako mass relays používané k cestování po galaxii. Ať už vlivem přirozeného talentu, stimulantů, implantátů nebo jiných nástrojů a postupů, adepti patří mezi nejsilnější biotiky na Arše.

Hra adeptů se bude točit kolem vrhacích koulí (molitanových nebo látkových), které budou představovat jednotlivé projevy biotických schopností. Tyto schopnosti krom prostého ničení nepřátel umožní biotikům s nimi manipulovat, předvádět zdánlivě nadpřirozené výkony a posilovat či dokonce léčit spojence.

Oproti ostatním biotikům na výpravě budou mít adepti přístup k nejvíce biotickým dovednostem a bude pro ně snazší je používat. Obecně půjde o všestranné zaměření, u kterého je nicméně potřeba počítat s tím, že velká součást bojů bude házení.

Engineer (technik, specialista)

Technici jsou napříč galaxií zdaleka nejrozšířenějším ze všech zmíněných zaměření. Omni-tooly, které kombinují dílnu plnou nářadí s diagnostickým přístrojem a osobním počítačem jsou rozšířené, ale právě technici jsou mistři v jejich ovládání a využívání.

Na Arše se nicméně nejedná jen o řadové údržbáře, nýbrž často o mistry svých oborů. Třetí ze základních směrů je zaměření technika, které pokrývá celou řadu podpůrných dovedností, je jednoznačně nejuniverzálnější a spadá pod něj i (nebiotické) léčení.

Technici budou tvořit nedílnou podpůrnou součást jakékoliv výpravy, jejich schopnosti jim umožní léčit spojence, opevňovat pozice a především díky své unikátní schopnosti adaptovat schopnosti své i ostatních. Technici také budou mít přístup k největšímu množství schopností a je tedy jen na každém z nich, zdali bude mistrem jednoho umění, dobrý ve všem, nebo jestli bude své schopnosti v poli měnit, aby obstál proti každé výzvě.

Infiltrator

Špehové, zvědi, lupiči a další experti na jednostranné a diskrétní aktivity se často řadí mezi infiltrátory. Hodnota, kterou takový infiltrátor přináší je zjevná a proto se jedinci tohoto ražení dají najít napříč galaxií, ať už ve službách organizací, nebo na volné noze.

První z hybridních zaměření, infiltrátoři stojí na pomezí mezi střelci a techniky. To jim nabízí možnost kombinovat přímočará řešení střelců s adaptabilitou a jedinečnými dovednostmi techniků a výsledky jsou často pozoruhodné. 

Infiltrátoři budou unikátně interagovat se schopnostmi skrývání a mohou se stát jak smrtícím skalpelem na krku nepřítele, tak nečekanou pomocí pro své spojence.

Sentinel (strážce, ochránce)

První na zemi, poslední k odchodu, pevné a neochvějné ostrůvky bezpečí v nebezpečném prostředí. Není divu, že tihle jedinci vládnoucí jak technickými dovednostmi, tak biotickým nadáním jsou mezi svými spojenci velmi populární.

Sentinelové mají nakročeno k tomu být nejodolnější a nejvytrvalejší postavy v celé hře. Skrze své unikátní dovednosti dokáží posilovat své obrany a dokonce se nezištně stát ochranou pro své spolubojovníky. 

Mohou být jedineční řešitelé problémů, podpora biotického i technického ražení. Stejně tak se ale mohou stát ničivou silou která diktuje tempo boje a která se nepříteli jen velice těžko odstraňuje.

Vanguard (předvoj)

Vanguardi znají jediný směr: vpřed. Ať už před nimi stojí barikáda, zamčené dveře, nebo sebeodhodlanější obránci. S čím si neporadí biotika, to vyřeší granát. Kde nestačí dávka z pušky, pomůže biotická zteč. Napříč známým vesmírem tendují do předních linií jedinci ovládající biotiku i zbraň stejnou měrou a málokdo se jim postaví.

Vanguardi dokáží využívat biotické schopnosti k manipulaci bojiště a nepřítele a střelecké schopnosti k tomu, aby takto získané výhody využili. Kde sentilové ochraňují a zabrané pozice drží, vanguardi bojují v prvním sledu aby nepřítele vyštípali.

Díky své unikátní biotické zteči budou vanguardi specialisté na dobývání nepřátelských pozic a zatlačování nepřátel. Je pak na nich zdali své rozkročení mezi střeleckými a biotickými schopnostmi vytěží k posílení agresivních schopností, nebo se rozhodnou sáhnout po podpůrných a taktických schopnostech.

Ještě než se zeptáte!

Hraju nebojové postavy, budou ve hře i nebojové mechaniky?

Rozhodli jsme se se nepodmiňovat přístup k nebojovým aktivitám pravidlovými schopnostmi. Ve hře se nebojové mechaniky objeví, ale chceme nechat na vás, abyste se vždy rozhodli, jestli konkrétní minihra je něco pro vás, nebo ne.

Budou nebojové mechaniky záviset na výběru zaměření?

Nebudou. Část specializovaných mechanik bude vyhrazena pro jednotlivé vypravěčské skupinky, jiné budou volně přístupné a bude si je moct vyzkoušet každý kdo bude chtít.

Jestliže je Boj zaměřený na Nerf a Biotika na vrhací koule, jak bude bojovat Tech?

Všechna zaměření budou mít přístup k nerfkám a stejně tak budou mít všechna zaměření možnost házet koule (jen tomu budeme říkat třeba granáty namísto biotické výboje). Text výše míní spíše to, že specialisté na ten, či onen styl boje budou mít přístup k nějakým speciálním dovednostem, které se k němu vztahují.

Můžu mít elektrickou zbraň? Budou nějaké instrukce k Nerfkám? A kdy?

Zatím počítáme s většinou obvyklých typů zbraní, ale vydržte prosím ještě na další informace. Bližší specifikace zveřejníme co nejdříve, provádíme ještě nějaké testování a chceme si být jistí ideální kombinací bezpečí a zábavy. 

Jsou tohle kompletní pravidla? 😀

Zdaleka ne, kompletní pravidla bychom rádi zveřejnili v průběhu května.

Máte otázku, kterou jsme nepředvídali? Napište nám na Discordu a zeptejte se. https://discord.gg/K9Fdu37CgQ