Prapory hvězd, prapory ze stínů
Peldric, Damián
Ať zazní trubky a ti, na něž útisk spřádá zlé sítě své, déle netruchlí! Neb přichází slavná to výprava Bretonská, o jejíchž hrdinných skutcích se bude zpívat celé věky! O chrabrých činech, které vykoná. O tajemstvích, která je pojí. O teskných tónech přátelství, která dají vzniknout legendě. O překážkách, které je čekají. O minulosti, jejímž pochopením lze vykročit k budoucnosti. O magii, která zahaluje vše… A skrývá děsivou pravdu.
Klíčová slova: Provázané vztahy ve skupině, Odhalování tajemství, Akce
Akce: 3, Časová náročnost: 4, Vztahy: 4, Přemýšlení: 3
Stíny cechu zlodějů
Bára, Yasha
Mír v Tamrielu? Krásná myšlenka. Stejně krásná jako představa, že nikdo nikdy nelže. Že když zavřeš oči, svět se přestane otáčet.
V údolí řeky Breny se sešly delegace, aby o tom mluvily, aby se smály, aby pronesly ta správná slova správným lidem. A Cech zlodějů je tam také. Protože někdy je třeba ukrást pravdu. Někdy je třeba ukrást lež.
Jenže se stalo nemožné. Zmizela věc. Artefakt nevyčíslitelné hodnoty, předmět, o kterém se říkalo, že se nikdy neztratí, protože ho nelze vlastnit. A někdo – nebo něco – se ho přesto zmocnilo.
Stíny se pohybují. Pravidla se lámou. A vy jste uprostřed. Lovci i kořist, zloději i vyjednavači. Možná najdete pravdu. Možná najdete jen další stíny. Možná zjistíte, že věrnost je jen jiná forma dluhu.
Někdy je otázka jednoduchá: utéct, nebo zaplatit?
Klíčová slova: Cech zlodějů, Plížení, Pasti, Infiltrace, Volba osudu, Stíny a tajemství, Napětí, Morální volby
Akce: 3.5, Časová náročnost: 3, Vztahy: 3.5, Přemýšlení: 4
Jen blázni jsou věrní až do konce
Ambeřan, Míša
Když dozněl třeskot zbraní a občanská válka skončila, Skyrim utichl. Povstání Bouřných hávů za sebou zanechalo sice svobodnou, ale krví nasáklou zemi. Nyní to vypadá, že se nad budoucností Tamrielu možná opět stahují mraky. Z nevelkého města sevřeného mezi horskými hřebeny se proto vydává na cestu družina, která ví, že jejich země by nyní další válku neunesla. Unesou ale takový úkol oni? Po generace spočívá na rodu jarla z Hjaalmarchu prokletí, které dříve či později zcela stráví jej i jeho nejbližší. Tentokrát se zdá, že je vše v pořádku. Ale na jak dlouho?
Družina, spojená poutem silnějším než krev, putuje společně navzdory stínu, který se nad nimi vznáší. Místo boje a heroických činů je provází tíživá atmosféra nevyhnutelnosti. Pomalu, neodvratně, kletba znovu sahá po jejich myslích, nutí je dělat věci, které by nikdy nechtěli. Nebo to nepřiznali. Vztahy, kdysi pevné jako horské skály, se tříští pod tlakem strachu a ztráty kontroly. Každý z nich ví, že tahle cesta může skončit hořce. Přesto jdou dál.
Hra o loajalitě, o síle i křehkosti pout, o zkouškách, které rozbíjejí i spojují. Kdo vydrží, až to přijde? A půjde tentokrát vzdorovat, nebo je konec nevyhnutelný?
Samotného jarla z Hjaalmarchu provází na výpravě jeho nejbližší; rodina, přátelé, členové dvora (např. Thane, velitel stráže, dvorní mág…). Nordská pospolitost pro nás bude v příběhu hrát podstatnější roli, než jejich vášeň pro boj. Samotný boj naopak součástí linky spíš nebude.
Klíčová slova: Horor (dohodou), Loajalita, Prokletí, Ztráta kontroly, Rostoucí tlak, Těžce zkoušené vztahy, Družina
Akce: 2, Časová náročnost: 4, Vztahy: 4, Přemýšlení: 3
Jak se hraje král
Ondra, Sára
“Inu král se nehraje, krále hrají všichni kolem vás.”
Hrdinové mění osud světa, velcí generálové hrají smrtící hru se statisíci figurami po celém Tamrielu a urození páni vládnou nad svými državami.
Všechna jejich úsilí se ale opírají o práci nespočtu prostých lidí, kteří svou službou dláždí cestu po které urození a mocní putují vstříc svému osudu. A právě o těchto lidech, jejich všední, často nedoceňované, přesto ale nezbytné každodenní robotě, bude naše linka.
Budeme vyprávět příběh neurozených obyvatel panství. Postav, které v příbězích často stojí mimo záři reflektorů, ale neodmyslitelně k historickým příběhům patří. Komoří, podkoní, lovčí, řemeslníci, biřicové i další. Nabízíme menší příběh o lokálních problémech vhodný pro hráče, kteří nepotřebují být hlavními hrdiny a jsou ochotni pomoci tvořit atmosféru příběhu a pomáhat hráčům urozených postav cítit se urozeně.
Linka je koncipována jako epizodní, zážitková a nenáročná, vhodná také pro občasné hráče larpu. Většina hry se bude točit kolem zajišťování chodu panství formou prioritizace úkolů, improvizace a především zážitkových činností. Tedy pokud jste si někdy chtěli vyzkoušet vytvořit židli, vyřezat lžíci, upéct placku nebo postavit mlýn, je tohle linka pro vás.
Klíčová slova: Sociální stratifikace, hierarchie, rukodělné práce, služebnictvo, malé příběhy
Akce: 1, Časová náročnost: 2, Vztahy: 2, Přemýšlení: 2
Tajemství ve tmě
Atlan a Sombra
Sedíte ve stínu pestrých stanů, vítr z pouště nese drobná zrnka písku. Rituál probíhá v tichu rušeném jen pomalými údery do obřadního bubnu. Všichni přítomní khajiiti mlčí. Kněz obou Měsíců roznáší misky sladké kaše, nabrané z velkého společného kotle. Ti, kdo ve svém pokrmu najdou stříbrnou minci, budou vyvoleni vydat se na dalekou cestu, zajistit možnost jednání o míru a… ještě něco víc: hledat tajemství dávno zapomenuté svatyně, která staletí leží v rozvalinách.
Vnímáš chuť měsíčního cukru vmíchaného v jídle. Usilovně přemítáš, kdo asi bude vyvolený. Vzápětí v ústech ucítíš chuť stříbra. Zuby lehce cvaknou o kov. Jak je to možné? Bohové si tě vybrali! Rozhlédneš se nevěřícně kolem po dalších, kteří v misce našli posvátnou minci.
Linka je kooperativní a nezaměřuje se na rasovou diskriminaci. Postavy se tvoří ve spolupráci s Vypravěči.
Klíčová slova: Tajemství, Spolupráce, Porozumění, Khajiitská kultura, Kulturní pestrost, Rituál, Vyrábění věcí, Kreativita
Akce: 2, Časová Náročnost: 3, Vztahy: 3, Přemýšlení: 3
Z Krve a Popela
Narathis, Ficho
„…Konečně máme šanci dokázat, že si náš rod zaslouží být zapsán do dějin. Vaše výprava musí předvést to nejlepší. Když podáte ruku, musí to být stisk, který nelze odmítnout – ať už z úcty, nebo ze strachu. Já ale nepochybuji, že se vrátíte s hlavami vztyčenými a s úspěchem, který přinese naší rodině věhlas. Přeci jen platí:
Jsme z jedné krve, z jednoho popela…”
– úryvek z dopisu od serja Andariho
Naše linka je zaměřená na ambice a vztahy jednotlivců ve skupině – jejich souboj o vůdčí pozici v rodu a prosazení vlastních zájmů. Zároveň ale musí svoji mocichtivost udržet pod kontrolou a prokázat se jako spolehlivá družina, schopná zastoupit i zájmy vyšších rodů Morrowindu. Takto ztvárníte členy Dunmerské šlechtické rodiny a jejich dvora, kteří musí řešit nejen svou vlastní budoucnost a své směřování, ale i celého jejich rodu. Vaše postavy budou z větší části předepsané, s ohledem na osobní preference.
Kostýmově můžete počítat s tím, že vaše postavy budou Temní elfové, případně výjimky v podobě připojených kurtiérů z jiných ras. Jelikož jde o diplomatickou misi vaše postavy by se jistě vystrojily jak šlechtě přísluší. Během přípravy na Larp můžete očekávat množství doplňujících informací o světě a historii Dunmerů.
Klíčová slova: Předepsané postavy, Lore-heavy, Soupeřivost, Rodina, Intriky, Pýcha a předsudky, Možná smrt postavy
Akce: 2, Časová náročnost: 4, Vztahy: 5, Přemýšlení: 3